تغییر ساعت برای سلامتی مضر است!

تغییر زمان تابستان نزدیک است ، زیرا با آغاز بهار زمان رسمی کشور ما و همچنین بسیاری از کشورهای غربی ، یک ساعت به جلو حرکت می کند. اگرچه یک ساعت تفاوت زیادی نیست ، اما حتی از دست دادن یک ساعت خواب می تواند بسیاری از مشکلات بهداشتی را برای مردان ، زنان و کودکان ایجاد کند.

مطالعه ای که اخیراً توسط محققان دانشگاه کلرادو انجام شده است نشان می دهد که تغییر زمان در نور روز باعث بروز مشکلات سلامتی می شود.

اگرچه این روش در بیشتر کشورهای جهان استفاده نمی شود ، اما تغییر زمان تابستان در میان کشورهای غربی بسیار گسترده است.

Time Day Saving Time (تابستان) یا Time Saving Time (DST) که معمولاً در اکثر کشورها به عنوان زمان تابستانی نامیده می شود ، تغییر در زمان در مناطق زمانی است که روز را در عصر بیشتر و در صبح کوتاهتر می کند.

این تغییر معمولاً هر سال در اوایل بهار اتفاق می افتد و در پاییز نرمال می شود.

بسیاری از کشورها برای بهینه سازی مصرف انرژی در بهار و تابستان ، زمان رسمی خود را کمی (معمولاً یک ساعت) به جلو حرکت می دهند تا ساعات بیشتری از روز با ساعت کار مطابقت داشته باشد و برای ساعات کمتری از روز ، نیاز به اطمینان حاصل شود. مصرف انرژی باید نور وجود داشته باشد.

ایده اصلی این تغییر در عصر مدرن در سال ۱۸۹۵ توسط جورج ورنون هادسون مطرح شد و برای اولین بار در طول جنگ جهانی اول تحقق یافت.

بسیاری از کشورها از این روش در زمان های مختلف استفاده کرده اند. پس از بحران انرژی در دهه ۱۹۷۰ ، ساعتهای تابستانی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفت و امروزه نیز در آمریکای شمالی و اروپا استفاده می شود.

تغییر ساعت برای سلامتی مضر است!

این عمل مورد ستایش و انتقاد قرار گرفته است. به دلیل استفاده از ساعات بعد از ظهر ، افزایش طول روز قبل از عصر برای خرده فروشان ، ورزش و سایر فعالیت ها مفید است ، اما همچنین می تواند برای سرگرمی و سایر برنامه های مرتبط مشکل ایجاد کند.

در حالی که هدف اصلی تغییر زمان صرفه جویی در نور روز کاهش مصرف انرژی در ساعات اوج مصرف و کاهش استفاده از لامپهای رشته ای بود ، روشهای گرمایش و سرمایش مدرن بسیار متفاوت هستند و بنابراین تحقیق در مورد تأثیر این روش بر مصرف انرژی اغلب محدود و متناقض است. .

تغییر در وقت گیر امروزه با چالش های دیگری روبرو است ، مدیریت زمان را پیچیده می کند ، جلسات را به هم می زند ، پرداخت قبض ها ، حسابرسی ، تجهیزات پزشکی و تجهیزات سنگین و الگوی خواب افراد را در پی دارد.

گروهی از محققان دانشگاه کلرادو در مطالعه اخیر دریافتند که حداقل ۲۵ درصد بزرگسالان بیشتر در همان هفته دچار حمله قلبی می شوند.

افراد بالای ۶۵ سال و مبتلایان به سرطان پس از تغییر ساعت در معرض خطر حمله قلبی یا سکته مغزی قرار دارند.

روانشناسان بالینی معتقدند که این به این دلیل است که افراد در یادگیری نحوه سازگاری با ساعت جدید مشکل دارند.

به گفته محققان ، این مشکلات شامل کمبود خواب است که به نوبه خود منجر به علائم اضطراب ، افسردگی و حتی تغییرات خلقی و تحریک پذیری می شود.

دکتر رون کرامر ، مدیر پزشکی مرکز اختلالات خواب کلرادو ، گفت که تغییر ساعت با از دست دادن اجباری یک ساعت خواب و تغییر در برنامه خواب همراه است ، که گاهی اوقات منجر به اختلال عملکرد روزانه می شود.

وی افزود: این مشکل به طور شگفت انگیزی ممکن است در بعضی افراد خصوصاً افرادی که عادت به شب بیداری دارند ، یک یا دو هفته طول بکشد.

بنابراین بهترین راه برای مقابله با تغییر زمان تابستانی چیست؟

با خواب آلودگی تصمیمات مهم نگیرید

کارشناسان توصیه می کنند وقتی احساس کمبود خواب می کنید تصمیمات مهم زندگی نگیرید. همچنین توصیه می شود رایانه ها ، تلفن های هوشمند و تلویزیون ها را خاموش کنید ، زیرا نور می تواند بر کیفیت خواب تأثیر بگذارد.

فعال باش

پیاده روی ، دویدن یا دوچرخه سواری و به طور کلی ورزش در طول روز به شما کمک می کند شب زود بخوابید. درست قبل از خواب ، مطمئن شوید که تمرینات خود را زود به پایان رسانده اید تا زمان کافی برای استراحت داشته باشید.

از رانندگی خودداری کنید

افرادی که احساس خواب آلودگی یا کمبود خواب می کنند ، باید در هفته اول تابستان تا آنجا که می توانند از رانندگی خودداری کنند.

وارن استنلی ، کمیسر گشت های کالیفرنیا گفت: خواب آلودگی می تواند به اندازه رانندگی تحت تأثیر الکل خطرناک باشد.

وی افزود: خواب آلودگی ، مانند الکل و مواد مخدر ، قضاوت ، کارایی و زمان واکنش را مختل می کند. استراحت روزانه کافی بهترین محافظت شما در برابر احتمال برخورد است.

منبع:

 

درباره‌ی پندار

حتما ببینید

مهم ترین دلایل بیقراری نوزاد

مهم ترین دلایل بیقراری نوزاد

بچه دار شدن می تواند یکی از زیباترین و بهترین اتفاقاتی باشد که می تواند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *