در تنهایی چه کارهایی را انجام دهیم ؟

خواندن نکات وقتی تنها هستید

آمارها نشان می دهد افرادی که تنهایی را ترجیح می دهند منزوی و کمی افسرده هستند.

 

به جای انتظار برای تنهایی و تنهایی ، لیستی از کارهایی که می توانید در تنهایی انجام دهید را تهیه کنید. اولین قدم علاوه بر تنها بودن ، تهیه یک لیست است زیرا بعید است در طول تنهایی ایده در ذهن شما خطور کند.

 

آیا هر از گاهی احساس تنهایی می کنید؟

تنهایی می تواند هنگامی که تنها هستید یا حتی وقتی مردم در اطراف شما هستند به سراغتان بیاید. تنها بودن باعث می شود احساس تنهایی کنید ، اما حتی اگر رابطه شادی داشته باشید ، ممکن است گاهی با تنهایی دست و پنجه نرم کرده باشید.

 

خوشبختانه مواردی وجود دارد که می توانید برای بهبود احساس تنهایی خود انجام دهید. در ارتباط با این مشکل ، ما از تجربه متخصصان برای درک آنچه که آنها برای مقابله با احساس تنهایی توصیه می کنند ، استفاده کردیم.

 

به گفته تالاب ، علاوه بر تنها بودن ، لیستی از کارهایی که باید انجام دهید را تهیه کنید. لیزا بهار ، یک درمانگر ازدواج و خانواده ، گفت که به جای اینکه منتظر بمانید تا تنها باشید و احساس تنهایی کنید ، توصیه می کند لیستی از کارهایی که می توانید به تنهایی انجام دهید تهیه کنید.

 

وی گفت: “اولین قدم علاوه بر تنهایی ، تهیه یک لیست است ، زیرا در زمان تنهایی بعید به نظر می رسد این ایده در ذهن شما خطور کند.” پیشنهادات وی شامل انجام فعالیت ها ، کمک به دیگران و انجام کارهایی است که باعث می شود از نظر احساسی احساس بهتری داشته باشید.

 

وی در مورد فعالیت ها توصیه می کند “معماها قابل حل هستند ، دوچرخه سواری ، شنا ، بازدید از حیوانات ، موزه یا سفر یک روزه با اتوبوس به مکان”.

 

وقتی او خواستار کمک می شود ، او پیشنهاد می کند ، “لیستی از کارهایی که می توانید برای کمک به دیگران انجام دهید ، تهیه کنید. لازم نیست چیزهای بزرگی باشد ، شاید پیاده روی با همسایه ، کمک به افراد مسن تنها یا سلام به یک میوه فروش. “هدف این است که شما را از تنها بودن منحرف کند.”

 

سرانجام ، بهار پیشنهاد داد که برای افزایش احساسات خود می توانید “به موسیقی مورد علاقه خود گوش فرا دهید و از او الهام بگیرید ، گاهی اوقات موسیقی مربوط به احساسات و زندگی است.” او گفت این لیست را امتحان کنید تا بفهمید چه چیزی برای شما بهتر است.

 

به داستان ها گوش دهید

یک روش معمول برای جلب توجه شما خواندن یک داستان یا گوش دادن به آن است.

 

جود تریدر-ولف ، مددکار اجتماعی در یک کلینیک و روان درمانگر گروهی ، توصیه کرد که “به نوارهایی گوش دهید که از طریق مردم به عنوان داستان های واقعی گفته می شود.” وی حتی گوش دادن به پادکست های “داستان سپاه” را که مجموعه ای از داستان های مربوط به زندگی مردم است ، توصیه کرد.

 

به عنوان مثال ، داستان های “خطر حشرات موز”. و او داستان Collider را ارائه داد ، که درست مانند چند نمونه از پادکست های شگفت انگیز بسیاری است که تجربه انسانی را از منظر غنی و دقیق به اشتراک می گذارند.

 

گوش دادن به داستان ها فواید دیگری نیز دارد و باعث ایجاد عقل سلیم در میان دیگران می شود.

Threader-Wolf می گوید: “گوش دادن به یک داستان یک روش ایمن و بدون خطر برای به اشتراک گذاشتن احساسات خود با دیگران ، سفر احساسی و کسب بینش و درک از وضعیت خود است.” “این همچنین یک فعالیت منحصر به فرد است.”

 

داوطلب شدن

یکی از مهمترین کارهایی که می توانید برای جلوگیری از احساس تنهایی انجام دهید این است که داوطلبانه و داوطلبانه چیزی به دیگران بدهید. Thr رد der-Wolff گفت: “تنهايي ، انزواي زياد و افكار و احساسات منفي كه احساس بيگانگي را افزايش مي دهند ، مي توانند به تنهايي دامن بزنند.”

 

“تنهایی می تواند به تلاش عاطفی زیادی نیاز داشته باشد ، اما انجام کاری برای کمک به دیگران می تواند احساس تنهایی را کاهش دهد و چرخه منفی را که باعث انزوا می شود ، از بین ببرد.”

در تنهایی چه کارهایی را انجام دهیم ؟

تحقیقات منتشر شده در مجله انگلیسی پزشکی آنلاین نشان می دهد که داوطلبانه سلامت عاطفی را تقویت می کند ، به ویژه در افراد بالای ۴۰ سال و بیشتر ، که عمدتا تنها هستند.

 

کلودیا ماتلز ، مربی زندگی ، گفت: “اگر به دنبال مکانی برای داوطلب شدن هستید ، به موقعیت ها و مکان هایی فکر کنید که دیگران احساس تنهایی می کنند.”

 

مانند یتیم خانه ها ، سازمان های حمایت از کودکان یا حتی پناهگاه های گرسنه. “وقت خود را با دیگران در این مکان بگذارید و خواهید دید که چگونه احساس ناخوشایند تنهایی به سرعت از بین می رود.”

 

اریکا مک کاردی ، یکی از بهترین مربیان ، افزود: “راهی برای برقراری ارتباط با دیگران و جهان پیدا کنید.” با کمک افرادی که ناراضی ترند ، می فهمید که توانایی ایجاد تغییر را دارید.

 

بسیاری از سازمان ها مهلت خدمات دهی به داوطلبان را دارند که به صورت آنلاین در وب سایت های آنها ذکر شده است. “اگر فرصت را مستقیماً پیدا نکردید ، از وب سایت هایی مانند dobrovolmatch.com دیدن کنید و اطلاعات کسب کنید.”

 

انجام کاری

شخص همیشه پس از خلق یا خلق چیزی بهتر است ، چه یک شعر باشد یا یک نقاشی آبرنگ. عمل آفرینش همچنین می تواند به شما کمک کند تا از تنهایی خلاص شوید. ترودر-ولف در مصاحبه ای با ما این سوال را به اشتراک گذاشت که:

 

وی ادامه داد: مسئله دارترین جنبه تنهایی ممکن است احساس پوچی و عدم ارتباط طولانی مدت با افراد دیگر یا نیروهای خارج از ما باشد ، اما برخی از این مشکلات با ایجاد چیزی در درون ما قابل حل و برطرف است.

 

وی در مورد ایده های خلاقانه پیشنهاد کرد: “هر فعالیت خلاقانه ای می تواند مفید باشد – نوشتن ، نقاشی ، سرامیک ، مجسمه سازی ، شعر ، آواز. وقتی چیزی را می سازیم ، با یک فضای خالی ، یک صفحه خالی و نخ دست نخورده شروع می کنیم و تصمیم می گیریم که چگونه آن فضای خالی را پر کنیم و کشف کنیم که این تصمیم و انتخاب ما را به کجا می برد. »

 

وقتی کاری انجام می دهید ، نفس خود را و ضمیر خود را لمس می کنید. Trder-Wolff افزود: “یادگیری بیان زندگی درونی خود از این طریق بسیار مفید است زیرا در تمرین مهارت های بیشتری کسب می کنیم ، بنابراین نوعی تقویت است.” “و خلاقیت تعامل زیادی با مغز شناختی و عاطفی ماست.”

یک روش معمول برای جلب توجه شما خواندن یک داستان یا گوش دادن به آن است

 

تمرین مدیتیشن

آیا تابحال مدیتیشن کرده اید؟ انجام این کار آنقدرها که به نظر می رسد ترسناک نیست و در صورت تنها بودن می تواند به شما کمک کند. ماتلز پیشنهاد داد: “آرام بنشینید و به جایی که تنهایی شما در بدن شما است تمرکز کنید.”

 

آیا در سینه شما است؟ معده؟ گلو؟ هنگامی که بدن خود را کاوش می کنید ، به احساس درونی خود از اینکه این ناراحتی و تنهایی از کجا ناشی می شود توجه کنید. “وقتی ناحیه ای را که از تنهایی رنج می برد شناسایی کردید ، در آن نفس بکشید و انرژی آرامش بخشی را به آن ناحیه ارسال کنید.”

 

ماتلس توصیه می کند وقتی انرژی شفابخش را به این محدوده جسمی ارسال می کنید که احساس تنهایی را نشان می دهد: بدانید که دیگران در خارج از اتاق نیز همین احساس تنهایی را دارند ، بنابراین از این فضا که دیگران رنج می برند نور بفرستید.

 

احساس کنید که دارید آنها را با انرژی التیام بخش و تصفیه نور در قلب خود می شویید و نشان می دهید که همه ما با هم ارتباط داریم و با هم در ارتباط هستیم. خودتان را به آنها اضافه کنید. “همه ما این احساس عمیق تنهایی را احساس می کنیم ، بنابراین فقط آن را به گونه ای متفاوت داریم.”

 

این تمرین بسیار شبیه گوش دادن به داستانی است که احساسات شما را به احساسات دیگران متصل می کند و به شما کمک می کند احساسات خود را با دیگران برقرار کنید و با تنهایی دیگران احساس همدردی کنید و این باعث می شود کمتر احساس تنهایی کنید.

 

بدن خود را حرکت دهید

رشد یا حرکت دادن بدن می تواند به رفع تنهایی کمک کند. مک کاردی می گوید: “وقتی احساس تنهایی می کنیم ، دیگر وقت نمی گذرانیم و به احساس خود فکر می کنیم.”

 

دوره های تنهایی اغلب با انزوا و کم کاری همراه هستند ، بنابراین با افزایش حرکت بدن خود با این احساسات مقابله کنید. “اندورفین طبیعی که از طریق ورزش ترشح می شود می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید و تمرکز هنگام فعالیت بدنی ضروری است تا ذهن شما را از تنهایی دور نگه دارد.”

 

می توانید به باشگاه بروید ، کمی در خانه برقصید ، پیاده روی کنید ، یوگا انجام دهید یا بدن خود را به هر شکلی که احساس بهتر شدن می کنید حرکت دهید. هنگام حرکت احساس از دست دادن تنهایی خواهید کرد.

 

برای شرکت در یک کلاس ثبت نام کنید

به جای انجام یوگا و رقصیدن به تنهایی ، می توانید به جای آن یکی از این کلاسهای گروهی را شرکت کنید. کلاس درس مکانی عالی برای ملاقات افرادی است که علایق مثال زدنی شما را دوست دارند. این کار شما را از خانه بیرون می آورد و از احساس تنهایی خلاص می شوید.

 

مک کاردی گفت: “یک کلاس شرکت کنید – هر کلاس.” آیا دوست ندارید به جایی بروید که بتوانید با افرادی که چیزهایی را که دوست دارید دوست داشته باشید ملاقات کنید؟ “بهتر است كلاسي را كه دوست داريد يا چيزي كه هميشه دوست داشتيد ياد بگيريد برويد ، پس در محيطي قرار خواهيد گرفت كه اين افراد ذائقه شما را دوست دارند.”

 

معامله گر-ولف به طور خاص توصیه می کند که شما به کلاس بروید ، و ارائه می دهد: “کلاس های بداهه در واقع کلاس های جدید و راهی برای توسعه مهارت های بیشتر در میان مردم و کسب اعتماد به نفس در حالی که سرگرم می کنید بسیار است. این کلاس ها لازم نیست که فعال یا درمانی باشند. آیا مجسمه سازی را دوست دارید؟ نوشتن؟ هر چیزی را که دوست دارید ، احتمالاً یک کلاس برای آن وجود دارد. امروز از خانه خارج شوید و در کلاس ثبت نام کنید.

 

با یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود تماس بگیرید

هر وقت احساس تنهایی می کنم ، تلفن را برمی دارم و با بهترین دوست خود دانیل تماس می گیرم. به همان اندازه که احساس بدی دارم ، می دانم که چند دقیقه صحبت کردن باعث می شود این احساس خلاص شود. اگرچه ممکن است دوست داشته باشم گوشه گیر باشم ، اما در عوض با دوستم تماس می گیرم زیرا می دانم این باعث می شود حالم بهتر شود. آیا کسی را دارید که در خلوت با او تماس بگیرید؟

دکتر ویات فیشر ، MD گفت: “شما می توانید از طریق رسانه های اجتماعی یا حتی بهتر از این از طریق تلفن یا ملاقات با دوستان یا خانواده با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید.” وقتی احساس تنهایی می کنیم دلیل این احساس این است که برای برقراری تماس دچار استرس شده ایم. “در نتیجه ، انجام کاری که به شما احساس می دهد یک تماس گیرنده پاسخ این مشکل را می دهید.”

 

اقدام درمانی

هر کس گاهی احساس تنهایی می کند ، اما اگر متوجه شدید که همیشه احساس تنهایی می کنید ، وقت آن است که از بیرون کمک بگیرید. دکتر فیشر می گوید: “اگر فردی الگوی تنهایی مزمن دارد ، باید برای شناسایی منبع و الگوها به یک درمانگر مراجعه کند.” به عنوان مثال ، این افراد ممکن است هنگام بزرگ شدن وابستگی نزدیک به والدین خود نداشته باشند ، بنابراین هرگز یاد نگرفته اند که چگونه با دیگران نزدیک شوند. “در نتیجه ، ضروری است که آنها روابطی را ایجاد کنند که آنها را راضی کند تا تنها نباشند.”

 

تاجر-ولف موافق است. وی گفت: اگر بیشتر اوقات افراد احساس تنهایی می كنند ، این می تواند نشانه ی مورد جدی تری باشد كه نیاز به مداخله بیشتر دارد. “تنهایی می تواند معیاری برای افرادی باشد که احساس افسردگی ، دوری یا ارتباط با دنیای اجتماعی ندارند.”

 

اگر تنهایی را در تماس با افسردگی یا استرس اجتماعی اندازه گیری کرده اید ، می تواند به شما کمک کند. “با درمان ؛ احساس تنهایی همراه با افسردگی می تواند تا حد زیادی کمک کند. گاهی اوقات تنهایی نتیجه استرس اجتماعی ، شرمندگی یا فقدان مهارت های مدیریت اجتماعی است.” درمان فردی یا پیروی از روشی مثال زدنی که به درک ریشه کمک می کند مشکل می تواند بسیار مفید باشد. ”

 

بدانید که این احساس کوتاه مدت است

اکنون ممکن است احساس تنهایی کنید. بدانید که احساس تنهایی کاملا طبیعی است و می گذرد. برخی از کارهای پیشنهادی متخصصان را انجام دهید ، مانند رفتن به کلاس ، انجام کاری خلاقانه ، حرکت دادن بدن یا تماس با دوست. بنابراین لبخند بزنید و بدانید که احساس تنهایی شما از بین می رود و به زودی احساس بهتری خواهید داشت.

منبع:
https://www.talab.org/psychology/family/تنهایی-چه-کارهایی-انجام.html

درباره‌ی پندار

حتما ببینید

طول طبیعی دهانه رحم چقدر است؟

طول طبیعی دهانه رحم چقدر است؟

در این مقاله بیشتر در مورد طول دهانه رحم و اندازه طبیعی می خوانید. نکته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *