چگونه خیارشور خانگی را خوشمزه تر کنیم؟

بدون سرکه خیارشور درست کنید

طبع ایرانی های به سمت مواد شور و ترش می رود به همین دلیل میزان مصرف موادی مانند خیارشور در کنار غذا و حتی برای تهیه ی انواع سالاد و ساندویچ بسیار زیاد می باشد. اکنون فروش عمده خیار بهترین گزینه برای خرید و تهیه ی این شور می باشد.

در این میان برخی افراد تمایل دارند خودشان اقدام به تولید این محصول به صورت خانگی کنند. خیار تنها ماده ی اصلی جهت تهیه ی این چاشنی می باشد.

به منظور تهیه خیارشور، ابتدا خیارها را با پوست به صورت تمیز می شوریم و اجازه بدهید که به طور کامل خشک بشود. سپس آن را درون یک ظرف تمیز قرار می دهیم. سبزی هایی مانند ترخون و مزره را به همراه فلفل تند و سیر را نیز آماده می کنیم و به همراه خیارها داخل ظرف می ریزیم.

سپس آب و نمک را مخلوط کرده و به محتویات داخل ظرف اضافه می کنیم و چند روز اجازه می دهیم تا خیارشور برسد. به همین آسانی می توان یک خیار شور ترد و خوشمزه در منزل تهیه کرد.

اکنون فروش عمده خیار

چگونه خیارشور خانگی را خوشمزه تر کنیم؟

تکنیک و ترفند های زیادی وجود دارد که شما با استفاده از آن ها می توانید یک خیار شور حرفه ای و خوشمزه را تهیه کنید. یکی از راهکار های آن، اضافه کردن چند دانه نخود خام درون ظرف خیارشور می باشد. این موضوع موجب می شود تا خیارشور ترد تری داشته باشید. قیمت خیار سبز گلخانه ای به گونه ای می باشد که برای تهیه ی این محصول مناسب نیست.

استفاده از سبزیجات به صورت خشک و یا تازه بلامانع می باشد و می توان حتی از هردوی آن نیز استفاده کنید. شما می توانید آبی که روی خیارها می ریزید را بجوشانید و در این حالت نمک را به آن اضافه کنید که در این صورت محلول یکدست تری خواهید داشت.

به منظور سبز ماندن خیار شور پس از آماده شدن، شما باید شیشه خیارشور را به مدت ۷ روز در سایه بگذارید اما اگر تمایل دارید رنگ خیارها روشن بشود آن را در کنار یک پنجره که در معرض نورخورشید باشد، قرار بدهید.

چگونه خیارشور خانگی را خوشمزه تر کنیم؟

طرز تهیه ی خیارشور سرکه ای

خیارشور به روش های مختلفی تهیه می شود و هر کدام طعم و مزه ی منحصر به فرد خودش را دارد و با تفاوت های بسیار کمی نیز تولید می شوند. لیست قیمت خیار نشان می دهد که تهیه ی این شوری با قیمت تمام شده مناسبی انجام می شود.

به منظور درست کرده خیارشور سرکه ای پس از آن که خیار و سبزیجات را به صورت ردیف داخل ظرف قرار دادید، سرکه و نمک را به مواد خود اضافه کنید.

در آخر مقدار کمی آب نیز اضافه کرده و منتظر بمانید تا پس از یک تا دوهفته خیارشور شما آماده بشود. اگر برگ مو نیز داشتید می توانید به ترکیبات خود اضافه کنید، این کار موجب می شود تا خیارشور شما طعم بهتری به خود بگیرد.

طرز تهیه ی خیارشور سرکه ای

درباره‌ی سعید شاکر

حتما ببینید

اسطوخودوس تازه

اسطوخودوس مرا به سمت ثروت آفرینی راهی کرد

طبق تجربه افراد موفق بایستی بگویم که برای موفقیت نباید خود را اسیر ترس ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *