برای آسان تر شدن زندگی خود تلاش کنید

برای آسان تر شدن زندگی خود تلاش کنید

همه ما باید برای پیشرفت در حوزه های کاری و درآمدیمان باید نهایت تلاش را داشته باشیم به طوری که شغلهای تجارتی همچون پسته میتواند پلهای موفقیت زیادی را به سمت باز کند.

پسته جامبو

امروزه تاثیرات نوسانات ارز باعث شده تا قیمت پسته جامبو در بازار داخلی به صورت متغیری باشد.

پسته جامبو دارای فواید زیادی برای بدن می باشد به همین دلیل افراد زیاد خواهان خرید آن هستند ولی شما می توانید آن را با قیمت مناسب خریداری کنید.

پسته یکی از مهم ترین خکشبار شناخته شده در دنیا است که خاستگاه اصلی آن کشور ایران می باشد و برای همین است که بسیاری از کشورهای دنیا خواهان خرید پسته از کشور ما هستند.

با این وجود و بنا به دلایل متعدد تولید پسته در کشور در چند سال گذشته دستخوش تغییراتی بوده است و این امر باعث شده است که ایران بخشی از سهم خود از بازارهای جهانی را از دست بدهد.

پسته جامبو

پسته تبریز

این نوع محصولات در بازار داخلی و صادراتی به گونه ای می باشد که قیمت پسته تبریز آن هم بنا به شرایط این بازار متنوع می باشد.

عوامل متعددی وجود دارد که ممکن است هر ساله بر تولید پسته کشور تاثیر بگذارد که از جمله آنها آفت زدگی محصولات می باشد و با این وجود گفته می شود که تغییرات اقلیمی نیز تاثیر بسیار زیادی بر میزان تولید این محصول ارزشمند در کشور داشته است.

لازم به ذکر است که درخت پسته یکی از درختانی است که نیاز مداوم به رسیدگی دارد و بر خلاف درخت انار یا درختان دیگری که مراقبت کمتری نیاز دارند، نمی توان آن را به حال خود رها کرد.

پسته تبریز

پسته بادامی خام

برندهای تولید شده در بازار داخلی می تواند باعث کاهش قیمت پسته بادامی خام باشد چرا که توسط تولید کنندهای داخلی به تولید رسیده اند.

تغییرات اقلیمی و بروز سرمازدگی و یا گرمای بیش از حد هوا هر یک می توانند بر روی باروری درخت پسته در شرایط خاص تاثیر منفی داشته باشند.

به عنوان مثال سرمازده شدن درختان در بهار یکی از دلایلی است که به نظر بسیاری از کارشناسان به عنوان یکی از فاکتورهای موثر بر کاهش تولید پسته قابل توجه بوده و با توجه به این که افت تولید را به همراه دارد، می توان آن را عامل مهمی برای کاهش صادرات این محصول دانست.

البته این فقط سرمازدگی در فصل بهار نیست که به درخت پسته آسیب وارد خواهد کرد، بلکه گرمای بیش از حد نیز مشکلات خاص خود را دارد.

برای مثال اگر دمای هوا در زمان تلقیح پسته بالا باشد ممکن است که امکان تلقیج بهینه گل پسته وجود نداشته باشد.

 

پسته بادامی خام

درباره‌ی سعید شاکر

حتما ببینید

اسطوخودوس تازه

اسطوخودوس مرا به سمت ثروت آفرینی راهی کرد

طبق تجربه افراد موفق بایستی بگویم که برای موفقیت نباید خود را اسیر ترس ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *