بهترین زمان سفر به شمال

بهترین زمان سفر به شمال [در این زمان ها برید!]

بهترین زمان برای سفر به شمال ایران

وقتی از شمال صحبت می کنیم ، بیشتر اوقات منظور شهرهای استان مازندران است. اما در این مقاله قصد داریم بهترین زمان سفر به سه استان نوار شمالی کشور (مازندران – گیلان – گلستان) را بررسی کنیم. آب و هوای این سه استان شباهت های زیادی دارد و به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم گرفتیم بهترین زمان سفر به شمال ایران را برای شما توضیح دهیم. بهترین زمان سفر به شمال ایران را می توان بر اساس زمان و هزینه سفر تعیین کرد. در این مقاله ، ما هر دو جنبه را بررسی می کنیم.

بهترین زمان برای سفر به شمال (استان مازندران)

از بین این سه شهر شمالی کشور، استان مازندران پر رفت و آمدترین است. اما سفرهایی که به سمت این شهر صورت می گیرد اغلب کوتاه هستند و در ۳ ۴ روز خلاصه می شوند. عمده سفرها نیز در تعطیلات آخر هفته ای انجام می شوند که با تعطیلات مناسبتی همراه شده باشد.

استان مازندران دارای تابستان های گرم و گرم و زمستان های بسیار سرد است. بهترین زمان سفر به شمال (استان مازندران) از نظر آب و هوا بهار و پاییز است. اما بیایید بیشتر توضیح دهیم. در زمستان به دلیل سرمای شدید ، سفر به استان مازندران توصیه نمی شود. همچنین پیشنهاد می کنیم اوج گرمای تابستان را برای سفر خود انتخاب نکنید. زیرا از یک سو رطوبت بسیار آزاردهنده است و از سوی دیگر با گرمای شدید و آفتاب سوختگی و مشکلات مشابه روبرو خواهید شد.

به طور کلی مهر ، نیمه دوم فروردین ، ​​اردیبهشت و خرداد بهترین زمان برای سفر به استان مازندران است. مدارس در ماه اکتبر به سختی افتتاح شد. در این زمان ، شهر بسیار خلوت است و در نتیجه ، هزینه سفر شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. و در این ماه هوا هنوز یخبندان پاییزی را آغاز نکرده است و از نظر شرایط آب و هوایی مکان مناسبی برای سفر شما است.

رامسر یکی از محبوب ترین شهرهای استان مازندران است که در طول سال مورد بازدید بسیاری از مردم قرار می گیرد. رامسر که از قدیم به عنوان عروس شهرهای ایران شناخته می شد ، هنوز یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران است.

نیمه دوم ماه آوریل زمانی است که فعالیت های مدرسه از سر گرفته می شود و همچنین اکثریت جمعیت کشور در تعطیلات عید اوقات خوبی را گذرانده اند. در آن زمان شهرهای شمالی کشور متروک بودند و هزینه ها به شدت کاهش یافت. این قوانین برای ماههای مه و ژوئن نیز اعمال می شود. شرایط آب و هوایی در فصل بهار کاملاً مناسب است و از این نظر مشکلی نخواهید داشت.

میزان بارندگی در استان مازندران ۱۳۰۰ میلی متر است. این میزان بارندگی این شهر را به یکی از بارانی ترین استان های کشور تبدیل کرده است.

بهترین زمان سفر به شمال

زمان مناسب برای سفر به گیلان

استان گیلان و مرکز آن رشت را می توان در لیست زیباترین های ایران قرار داد. این شهر نه تنها دارای آب و هوا و طبیعت فوق العاده ای است ، بلکه دارای حومه تاریخی غنی نیز می باشد.

لاهیجان یکی دیگر از شهرهای زیبای استان گیلان است که دارای جاذبه های گردشگری زیادی است. ما به شما پیشنهاد می کنیم که در مقاله مناظر لاهیجان با جاهای دیدنی این شهر زیبای شمالی بیشتر آشنا شوید.

استان گیلان و مرکز این شهر رشت از نظر آب و هوایی تفاوت چندانی با استان مازندران ندارند. تابستانهای بسیار گرم و مرطوب ، با دمای حدود ۳۷ درجه ، هوایی است که در تابستان با آن روبرو می شوید. گرم ترین ماه مرداد در این استان گیلان است و به همین دلیل نیازی نیست بگوییم شما در مرداد به این استان سفر نکنید. البته این سلیقه ای است و شاید بسیاری از مردم ترجیح دهند در این زمان به استان گیلان سفر کنند. به ویژه خانواده هایی که دارای فرزند در مدرسه و تعطیلات تابستانی هستند فرصت مناسبی برای سفر هستند.

البته با توجه به اینکه درجه حرارت در این استان در زمستان به منفی ۵ درجه می رسد ، این فصل را برای سفر توصیه نمی کنیم. با توجه به شباهت این دو استان از نظر آب و هوا و شرایط آب و هوایی ، بهار (به استثنای نیمه اول فروردین) و مهر و آبان ممکن است زمان مناسبی برای سفر به گیلان باشد.

استان گیلان، بهترین جای شمال برای مسافرت در بهار

استان گیلان یکی از سرسبزترین مناطق ایران است که دارای جنگل های فراوان و بارندگی بیشتری نسبت به استان های دیگر است. به همین دلیل ، رطوبت موجود در آن بیشتر است و در روزهای گرم سال هوا در شهرهای آن گرم و دارای دم است.

اگر می خواهید به شهرهای دیدنی استان گیلان سفر کنید ، ماه های تیر و مرداد را فراموش کنید ، زیرا گرمای هوا و آفتاب سوزان باعث می شود از سفر خود به هیچ وجه لذت نبرید ، مگر اینکه مجبور باشید در آن ماه ها به آنجا سفر کنید و زمان دیگری ندارم بهترین زمان سفر به این استان بهار و پاییز است.

در این فصول ، هوای دلپذیر و آسمانی همراه با طبیعت زیبا و رنگارنگ گیلان جذاب است و بسیاری از گردشگران این زمان را برای سفر به شهرهای گیلان انتخاب می کنند.

در زمستان ، سرمای زیاد همراه با برف و باران شدید می تواند مانع از آن شود که جاذبه های گردشگری آنها را به خوبی مشاهده کنید.

بزرگراه قزوین-رشت یکی از راه هایی است که می توانید به این استان سفر کنید.

رشت ، مرکز استان ، به شهر باران نیز شهرت دارد و می توانید برای مشاهده مناظر تاریخی و طبیعی این شهر ، مانند عمارت کلاه فرنگی ، بازار محلی ، میدان شهرداری و سکالاکسار ، یک آپارتمان در رشت اجاره کنید. دریاچه

لاهیجان شهر چای است و یکی از مدرن ترین شهرهای گیلان است. برای تماشای شیطان ، کوه و دریاچه های آن و مشاهده شهر لاهیجان از بالای کوه ، سوار بر آسانسور تله کابین ، یک آپارتمان ارزان در لاهیجان اجاره کنید.

بندر انزلی شهری ساحلی است که گردشگران زیادی به آنجا سفر می کنند زیرا یکی از مناطق آزاد ایران است. سفر کنید و ویلای ساحلی را در انزلی اجاره کنید ، به مجتمع خرید کاسپین بروید و تجهیزات لازم را با قیمت مناسب خریداری کنید. اسکله ساحلی ، تالاب و بازارهای محلی از دیگر قسمتهای جاذبه های گردشگری انزلی است.

استان گلستان، زیباترین شهرهای شمال

استان گلستان یکی از زیباترین استان های ایران است که دارای نقاط دیدنی طبیعی فراوان مانند جزایر ، آبشارها ، دریاچه ها و جنگل ها در دل خود است و به دلیل قدمت شهرهای آن آثار تاریخی فراوانی دارد. با توجه به اینکه جاذبه های این استان کمتر شناخته شده است ، گردشگران کمتری از آن دیدن می کنند.

جاده تهران-فیروزکوه یکی از راه های رسیدن به شهرهای استان گلستان است. این استان دارای آب و هوای متنوعی است ، زیرا بخشی از آن در دریای خزر و بخشی دیگر در نزدیکی رشته کوه البرز واقع شده است. تابستانهای زیادی در شهرهای استان گلستان وجود دارد و در تابستان ، به جز تابستان ، سایر مناطق شهری گرم و دارای هوای گرم است.

قسمتهای کوهستانی آن نیز دارای زمستانهای سرد و برفی است. با این توصیف ، بهترین زمان برای بازدید از شهرها بهار و پاییز است که خبری از گرما و سرما نیست.

گرگان یکی از چشمگیرترین شهرهای استان گلستان است که به عنوان مرکز آن نیز شناخته می شود. با چند شب اقامت و اجاره آپارتمان در گرگان می توانید از اماکن طبیعی و تاریخی مانند پارک جنگلی نهارخوران ، جنگل النگدره ، آبشار نومل و منطقه حفاظت شده جهان نما دیدن کنید.

کلاله یکی دیگر از شهرهای دیدنی استان گلستان است. آرامگاه خالد نبی یکی از مشهورترین جاذبه های کالاله است. با اجاره یک آپارتمان ارزان از همه جاذبه های گردشگری کالاله دیدن کنید.

 

درباره‌ی پندار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *