درختچه خیار توی باغچه سود میلیاردی آفرید

درختچه خیار توی باغچه سود میلیاردی آفرید

بچه که بودم پدرم باغچه ای توی حیاط بزرگمان درست کرده بود و از میوه های مورد علاقه اش در آن کاشته بود. بزرگ که شدم درخت انگور خراب شده بود. اما درختچه خیار هنوز زنده بود. بهانه شد و شروع کردم به عرضه محصول و از باغچه خانه به بازار میوه کشیده شدم و درآمدم هر روز بیشتر و بیشتر شد.

خیار درختی

یکی از مزیتهای مهمی که انواع خیار درختی و بوته ‌ای نسبت ‌به خیارهای گلخانه ‌ای دارند این است که در بذر خیار گلخانه ای و کاشت آن از سمهای قوی استفاده می ‌شود چرا که این نوع خیارها در مقابل آفتها بسیار حساس هستند.

به ‌همین دلیل از انواع آفت ‌کشها و سمهای خیلی قوی برای آنها استفاده می‌ شود که این سمها علاوه بر پوست ممکن است حتی وارد گوشت گیاه شوند و برای انسان خطرناک می باشند.

نکته جالب اینکه در یکی از شهرهای ایران خیار را همانند کدو تنبل و بادمجان پوست می کنند و در روغن سرخ می‌ نمایند و از آن برای تهیه یک نوع خورشت استفاده می ‌کنند. خیار به دلیل اینکه کالری بسیار کمی دارد و در مقابل از میزان فیبر خیلی بالایی برخوردار است برای افرادی که دارای رژیم می ‌باشند.

خیار درختی

خیار گلخانه ای

از نظر آب ‌و هوایی خیار گلخانه ‌ای نیازمند شرایط بسیار مستقر و پایداری می ‌باشد باید کشاورز و پرورش‌دهنده به این نکته توجه بسیار کند و بتواند دما و نور را با یکدیگر تنظیم می‌ کنند خیار گلخانه ‌ای به صورتی کشت می ‌شود که پرورش‌ دهندگان سعی می ‌کنند.

بذری قوی و ریشه بسیار با کیفیتی برای آن در نظر بگیرند و به ‌این ‌ترتیب گذر از این مرحله مهم‌ترین نکته در پرورش خیار گلخانه ‌ای به حساب می ‌آید داشتن بذر خیار نوع درجه یک و تلاش برای فراهم آوردن شرایطی که بتواند این به عذاب خیار را به ریشه بسیار قوی تبدیل کند مهم‌ترین اصل در پرورش خیار گلخانه ‌ای به شمار می‌ رود،اگر دقت کرده باشید.

خیار گلخانه ای

خیار صادراتی

در سطح بازار امروزه تمامی محصولات گلخانه ای که از صیفی جات ارگانیک گرفته تا میوه هر کدام یک شاخصه اصلی صادرات به کشورهای خارج خواهد بود. یکی از مهم ترین ویژگیهای اصلی خیار صادراتی گلخانه ای دارا بودن کلسیم می‌باشد که گزینه بسیار مناسبی برای بدن انسان قرار دارد.

این ویتامین باعث خواهد شد تا از پوکی استخوان، سرطان، کاهش فشار خون و غیره جلوگیری به عمل بیارد. برای رسیدن به یک محصول خوب و با کیفیت گلخانه ای باید از کودهای متنوع و عالی استفاده شود.

این نوع از کود به بوته های خیار کمک خواهد کرد تا مقوی و پر ویتامین شود که یک محصول عالی دست تولیدکننده را بگیرد. بنابراین برای بدست آوردن یک محصول مناسب باید گزینه های زیادی را رعایت کنید تا یک محصول عالی دست شما را خواهد گرفت.

خیار صادراتی

درباره‌ی سعید شاکر

حتما ببینید

اسطوخودوس تازه

اسطوخودوس مرا به سمت ثروت آفرینی راهی کرد

طبق تجربه افراد موفق بایستی بگویم که برای موفقیت نباید خود را اسیر ترس ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *