رفاه زندگی امروزم را مدیون تلاشهای خودم هستم

رفاه زندگی امروزم را مدیون تلاشهای خودم هستم

امروزه هیچ کاری بدون تلاش میسر نمیشود و افراد باید در زمینه های مختلف تلاش نمایند که من هم توانستم در حوزه کاری خشکبار تلاش خودم را به نتیجه عالی برسانم.

پسته بادامی خام

نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت می باشد این است که میزان متریال و مواد اولیه که برای تولید این محصولات به کار گرفته می شود می تواند در تعیین قیمت پسته بادامی خام بسیار دخیل باشد.

آیا می دانید که تولید پسته در هکتار چند کیلوگرم یا چند تن است و بیشترین برداشت پسته در هکتار از کدام بخش از کشورمان صورت می پذیرد؟

به طور حتم تولید پسته در هکتار وابسته به میزان باردهی محصول در هر سال دارد و برای همین نمی توان به طور دقیق برآورد درستی از میزان تولید پسته در هکتار در هر سال زراعی داشت.

همان طور که در بالا اشاره شد حجم تولید پسته در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ کاهش قابل ملاحظه ای داشته است و این به معنی برداشت کمتر محصول در واحد هکتار است.

پسته بادامی خام

پسته جامبو

جالب است بدانید بسته بندی در محصولات می تواند در مشخص کردن قیمت پسته جامبو بسیار تاثیر گذار باشد به طوری که هر چه مرغوب تر باشد می تواند از قیمت بیشتری برخوردار باشد.

برای همین در سالهای آینده نیز ممکن است عوامل مختلفی مانند آفات درختان پسته و یا شرایط اقلیمی و سرمازدگی یا گرمای بیش از حد در زمان تلقیح درختان پسته ممکن است که روی میزان تولید پسته در هکتار تاثیر داشته باشند.

چشم انداز آینده پسته ایران نیز به طور دقیق مشخص نیست و با توجه به تلاشهایی که در کشورهای دیگر مانند آمریکا برای افزایش تولید پسته و عرضه آن به بازارهای بین المللی

صورت گرفته است شاید از نظر کمی و وزن محصولات صادر شده آمریکا رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

با این وجود کیفیت پسته ایرانی هنوز هم بالا است و برای همین علی رغم این که شاهد کاهش تولید بوده ایم و رقابت زیادی با ایران برای کسب سهم بیشتر در بازارهای جهانی از سوی آمریکا و شرکتهای فعال آمریکایی صورت می پذیرد.

پسته جامبو

پسته تبریز

برخی از محصولات هر چه از وزن بیشتری برخوردار باشد مسلما باعث می شود قیمت پسته تبریز هم بسیار بالا تر رود.

با این وجود کیفیت و طعم عالی پسته ایران می تواند ما از لحاظ کیفی در رتبه اول حفظ کند.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه علاوه بر کیفیت محصول عوامل دیگری مانند نرخ تورم مواد غذایی و خشکبار بر روی قیمت پسته در ایران تاثیر می گذارند، ممکن است که قیمت این محصول در آینده با نوساناتی همراه باشد.

پسته تبریز

درباره‌ی سعید شاکر

حتما ببینید

اسطوخودوس تازه

اسطوخودوس مرا به سمت ثروت آفرینی راهی کرد

طبق تجربه افراد موفق بایستی بگویم که برای موفقیت نباید خود را اسیر ترس ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *