با ایجاد اشتغال در حوزه الیاف به ثروت رسیدم

با ایجاد اشتغال در حوزه الیاف به ثروت رسیدم

انواع الیاف در جنبه های متفاوت زندگی ما نفش دارند و عملکر ما در برخی موارد را بهبود بخشیده اند به همین دلیل من شروع به تولید و کشف الیاف جدید کردم و توانستم در این مسیر به ثروت و موفقیت برسم و در ادامه برخی از آنها را معرفی خواهم کرد.

الياف اكريليك

یکی ازکاربردی ترین الیاف هایی که مورد استفاده بشر است الياف اكريليك است؛ الیاف اکریلیک به خاطر خواص فوق العاده ، وزن کم جایگزین مناسبی برای پشم است و در واقع پشم مصنوعی حساب می آید و ازآن در صنعت فرش ماشینی، پتو و… استفاده می شود.

با این تفاوت که مدا اکریلیک دربرابر گرما حساسیت زیادی ازخود نشان می دهد و مقاومت بالایی در برابر اشتعال دارد. درخشندگی زیاد، پرزدهی متوسط، و همچنین مقاومت زیاد در برابر چروک شدن از دیگر ویژگیهای مدا اکریلیک می باشد. ویژگیهای خاص الیاف اکریلیک : ازاصلی ترین ویژگی های آن نرم وسبک بودن آن است؛ رنگ پذیری زیاد، استحکام زیاد، مقاومت زیاد در برابر نور خورشید و پاره شدن دارد و دارای خواص آنتی استاتیک، جلای زیاد، خاصیت ارتجاعی بالا، قابلیت شستشو و کیفیت بالا دارد که برای ساخت سایبان از آن استفاده می شود و در اثر نور خورشید دچار پوسیدگی نمی شود.

الياف اكريليك

الیاف پلی استر

پلی استر مصرفی در دو فرم الیاف و فیلامنت درکارخانه تولید می شود که بیشترین مقدار پلی استر به فرم الیاف است. این الیاف پلی استر دارای مزایا و معایبی می باشد و الیاف رشته های در هم پیچیده ای است که از آن به عنوان ماده اولیه درکارخانجات نساجی استفاده میشود و همچنین درتولید نخ و پارچه از اهمیت زیادی برخوردار است،به طورکلی الیاف ها به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم بندی می شود.

الیاف طبیعی از پشم و موی حیوانات ساخته میشود و مستقیم به الیاف تبدیل شده و هیچ تغییری روی آن انجام نمی شود. الیاف مصنوعی کاملا ساخته دست بشر است و بوسیله ماشین آلات صنعتی بوجود می آید. منشأ الیاف طبیعی ۱- گیاهی ۲- حیوانی ۳- معدنی منشأ الیاف مصنوعی ۱- پلی استر ۲- اکریلیک ۳- پلی اتیلن ۴- پلی امید ۵- ویسکوز الیاف مصنوعی پلی استر دو نوع الیاف پلی استر وجود دارد: هالو (تو خالی)که برای پرکردن کالای خواب، بالش و تشک کاربرد دارد. الیاف سالید (توپر)که حجیم و متراکم اند، این گونه الیاف درصنعت تولید فرش، موکت، عایق، فیلتر و…کاربرد دارد.

الیاف پلی استر

الیاف طبیعی

بعد از جنگ جهانی استفاده از الیاف مصنوعی و پارچه ژرسه بسیار زیاد شد ولی امروزه به دلیل اهمیت بسیار بالایی که محیط زیست پیدا کرده است تولید الیاف طبیعی بسیار زیاد شده است که قیمت خرید و قیمت فروش این نوع الیاف بر اساس عوامل متعددی تعیین می شوند.

ما در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با این الیاف بيشتر آشنا کنیم و‌ همچنین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت الیاف طبیعی و روش خرید و فروشی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد را برایتان شرح خواهیم داد.که در جهان وجود دارند یکی از بهترین و با کیفیت ترین الیاف، الیاف طبیعی هستند که به دلیل راحتی و جنس خوبی که دارند امروزه از این نوع الیاف برای تولید انواع پارچه ها در نساجیها مورد استفاده قرار می گیرد و این نوع از الیافها دارای علاقمندان بسیار زیادی می باشد.

الیاف طبیعی

درباره‌ی سعید شاکر

حتما ببینید

اسطوخودوس تازه

اسطوخودوس مرا به سمت ثروت آفرینی راهی کرد

طبق تجربه افراد موفق بایستی بگویم که برای موفقیت نباید خود را اسیر ترس ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *