تغییر کسب و کارم زندگی مرا متحول کرد

تغییر کسب و کارم زندگی مرا متحول کرد

برای اینکه یک فرد موفق شوم باید در یک حوزه پولساز و پردرآمد مانند تولید الیاف شروع به کار می کردم و با ایجاد این تغییر بیشترین کمک برای رسیدن به ثروت را به خودم کردم و اکنون با ارائه محصولاتی که در ادامه معرفی خواهم کرد توانستم یک فرد موفق و ثروتمند شوم.

الیاف پلی استر

برای نزدیک کردن خواص الیاف پلی استر به طبیعی باید طول الیاف مصنوعی را کاهش داد و به آنها حالت تجعد داد که به کمک تکسچرا ایزینگ این کار را انجام می دهند.الیاف پلی استر مقاومت زیادی در برابرحرارت دارد و در دمای ۲۶۰ درجه ذوب می شود. فرآیند تولید الیاف پلی استر نوعی الیاف مصنوعی است که ازدی متیل ترفتالات یا اسید ترفتالیک و اتیلن (DMT) گلیکول ازطریق فرآیند ذوب ریسی بوجود می آید.

الیاف پلی استر به دو روش تک مرحله ای و دو مرحله ای تولید می شود. تولید الیاف پلی استر به روش تک مرحله ای: برای تولید الیاف ضخیم که از حساسیت کمتر و هزینه انرژی کمتر برخوردار است از روش تک مرحله ای استفاده می شود .درفرآیند تولید الیاف ابتدا مرحله کریستالیزیشن و سپس مرحله خشک کردن انجام شده است. رطوبت چیپس خام بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ پی پی ام است وجهت مصرف به کمتر از ۳۵ پی پی ام رسیده می شود. پس از خشک کردن چیپس پلی استر به اکسترود تغذیه می گردد و با ذوب کردن فشار مناسب برای فیلتراسیون و انتقال درخط را تأمین می کند.

الیاف پلی استر

الیاف طبیعی

همانطور که می دانید الیاف طبیعی دارای جنسی بادوام می باشد از آن جهت که این نوع الیاف از مواد طبیعی مانند پوست حیوانات، مواد معدنی و گیاهان تهیه می شوند و تمام این مواد نیز در محیط زیست تجزیه خواهند شد پس برای محیط زیست هیچ خطری در پی نخواهند داشت علاوه بر این ویژگیها الیاف طبیعی مزایای دیگری نیز دارند که ما هرکدام از این ویژگیها را به اختصار برایتان توضیح خواهیم داد.

قدرت جذب بالا الیاف طبیعی که برای تولید حوله ها و ملحفه ها نیاز به الیافی می باشد که دارای جذب بالایی می باشند به همین واسطه از الیاف طبیعی که دارای قدرت جذاب بالایی می باشند برای تولید این محصولات استفاده فراوانی می شود.مقاومت یا دوام بالا و همانطور که می دانید الیاف  طبیعی از مواد طبیعی تولید می شود، در الیاف طبیعی هیچ نوع مواد شیمیایی وجود ندارد و ماده ای به نام سلولز در این نوع از الیاف وجود دارد که همین سلولز باعث دوام و مقاومت بالای این الیاف شده است و به همین خاطر محصولاتی که در بالا گفته شد از این نوع الیاف تهیه می شوند‌.

الیاف طبیعی

الیاف نایلون

یکی از نکات مهم در استفاده کردن از حلال الیاف نایلون می تواند کاربرد آن بر اساس نوعهای مختلف موجود و قیمت نایلون باشد حلالها به سه سه گروه هیدروکربنی، اکسیژنی وهالوژنی تقسیم می شوند که هر کدام ویژگیهای خاصی را دارند. در مدل هیدروکربنی این حلال از نفت خام به وجود می آید و با موادهای خاصی نیز ترکیب می شوند و مخلوط شدن آن موجب می شود که کاربردهای خاص تری را مشاهده کنید. در مورد حلال اکسیژنی که به دسته های مختلفی نیز تقسیم می شوند مانند الکلی، کتونی و غیره که هر کدام از نظر کاربرد ویژگیهای خاصی را دارند و در صنایع مختلفی نیز استفاده می شوند و در دسته آخر که هالوژنی نام دارد که این مورد نیز از نظر ساختار به گروه های کلر، برم که از نوع هالوژن است تقسیم می شود.

الیاف نایلون

درباره‌ی سعید شاکر

حتما ببینید

اسطوخودوس تازه

اسطوخودوس مرا به سمت ثروت آفرینی راهی کرد

طبق تجربه افراد موفق بایستی بگویم که برای موفقیت نباید خود را اسیر ترس ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *